Participatory Schools of Energy Culture Project

Finanțator: Erasmus+ / Acțiune KA220-ADU – Parteneriate de cooperare în educația adulților

Acord Finanțare: 2024-1-ES01-KA220-ADU-000247327.

Coordonator: DOCUMENTA, Santander (Spain)

Parteneri:  

– ASOCIATIA LOGS – GRUP DE INITIATIVE SOCIALE, Romania

– ANAMUR ILCE MILLI EGITIM MUDURLUGU, Turcia

– EUOERGASIAKI, Grecia

Durata: 24 luni / Noiembrie – Decembrie 2024 

Buget LOGS: 46.700 EUR  

Manager proiect: Flavius Ilioni / flavius.ilioni@grupullogs.ro  

Obiectivul general al proiectului este de a promova crearea Școlilor Participative de Cultură Energetică pentru a contribui la îmbunătățirea informării și educației în domeniul energiei, încurajând dobândirea de competențe sustenabile și ecologice, îmbunătățind ratele sărăciei energetice și promovând o tranziție ecologică curată, echitabilă și participativă.
Grup tinta:
– Adulți și vârstnici, neinformați și cu un nivel scăzut de educație în domeniul energiei.  
– Tineri și studenți.  
– Migranți și refugiați.  
– Persoane expuse riscului de sărăcie energetică și/sau excluziune socială.  
– Tehnicieni din organizații și lideri comunitari/sociali.

Obiectivele proiectului sunt:  

– O1. Dezvoltarea unui Centru de Informare Energetică care să răspundă nevoilor și lacunelor din materiale, resurse și cercetare legate de energie, precum și a unui dicționar multilingv de terminologie energetică, promovând dobândirea de competențe sustenabile și combaterea dezinformării existente în domeniul mediului și energiei.  

– O2. Proiectarea unui Program de Educație Energetică:  

– Crearea și validarea a două programe educaționale (obiective, competențe, metodologie, durată, grup țintă, rezultate, evaluare, bibliografie și resurse) care vor fi utilizate pentru dezvoltarea a două module, aplicabile în diverse contexte.  

– Elaborarea conținutului celor două module în cele patru țări partenere, adaptate în funcție de contextul, condițiile și caracteristicile fiecărui teritoriu și grup țintă. Cele două module sunt: 

    1. Cultura energetică și tranziția ecologică  

    2. Competențe sustenabile și măsuri, metode și obiceiuri pentru economisirea energiei, consum responsabil și cunoașterea pieței energetice 

– O3. Crearea unui Mediu Virtual de Cultură Energetică, care va constitui baza Școlilor Participative, reunind materialele și resursele dezvoltate în cadrul proiectului și oferind un spațiu inovator pentru învățare și participare.  

– O4. Implementarea Școlilor Participative de Cultură Energetică la nivel local, prin organizarea de acțiuni participative (ateliere, dezbateri, discuții, micro-formări etc.) pe teme energetice, destinate diferitelor grupuri țintă: vârstnici, migranți, tineri, persoane expuse riscului de sărăcie energetică etc.  

– O5. Diseminarea și asigurarea sustenabilității și transferabilității Școlilor și a Mediului Virtual în alte teritorii, printr-o activitate intensă de promovare, comunicare, conștientizare și sensibilizare a cetățenilor.

Pentru a atinge aceste obiective, proiectul „Școli Participative de Cultură Energetică” este împărțit în următoarele pachete de lucru:  
 
– Managementul proiectului.  
– Centrul de Informare Energetică și Programul de Educație Energetică.  
– Mediul Virtual de Cultură Energetică.  
– Școli Participative de Cultură Energetică.  
– Diseminare, Sustenabilitate și Transferabilitate.